środa, 9 września 2015

Z szydełkowych kwadratów babuni

Kolory, barwy, odcienie !!!

 

sweter z kwadratow babubi































Zapalałam miłością do kwadratów babuni, których całe dekady nie trawiłam z powodu tragicznych zestawów kolorów jakie widywałam nagminnie, wciąż, bez przerwy. Odmieniło mi się nagle, bez przygotowania, zaskakująco, bo w życiu nie sądziłam, że mi się odmieni i to tak diametralnie. Sprawiła to Sophie Digard, której projekty z kwadratów powaliły mnie na łopatki, dowiodła mi, że odpowiednio dobranymi kolorami można z kwadratów tworzyć absolutne cuda, tyle że ona robi wyłącznie narzuty. Zapragnęłam zatem znaleźć równie piękne ciuchy zrobione tą technika i ... porażka, 99,99 % to fatalne paskudy, no nie miałam z czego wybierać!
Postanowiłam zatem propagować w najlepszych wydaniach granny square - angielska nazwa kwadratów babuni - bo przecież każda dłubaczka ma w domu tony, no może kilogramy resztek wełny, które trzeba wspaniale wykorzystać.
A zatem zaczynamy uczyć się, jak dobierać kolory aby było świetnie!
Pierwszy sweter jest bardzo dobry, doskonale z przytupem dobrane barwy, choć w niebezpiecznym zestawie; od wściekłej zieleni po niebieskości, z brudną czerwienią, fioletami i brązami - a jednak zostały zestawione po mistrzowsku. No i fason łatwy i fajny.


sweter z kwadratow babuni szydelkiem


Jakieś stare zdjęcie,
ale pokazuję, bo też jest dobrze z kolorami, z wełny surówki która sama w sobie nadaje ciekawy wygląd a z której chętnie korzysta wspomniana Sophie.









sweter z kwadratow babuni szydelkiem


Tu też całkiem przyzwoity zestaw kolorów.







sweter z kwadratow babuni

Da się patrzeć bez bólu, ale pokazuję ten sweter bardziej ze względu na fason.




sukienka diora

A tu podpowiedz kolorystyczna Diora, choć kwadraty są namalowane, tak, namalowane, choć przypominają do złudzenia robione szydełkiem i gdyby tak było naprawdę byłaby ta kiecka absolutnie BOSKA.
Zasugerujcie się zatem tym projektem kolorystycznie i krojem, bo ... kwadraty pogrubiają optycznie, bardzo, ale w takim fasonie, NIE.
Im większe kwadraty, tym większe optyczne gabaryty.
Zatem jeśli chcecie coś blisko ciała, kwadraty muszą być drobniutkie, maleńkie, z dużą ilością ciemnych kolorów.
W ogóle ciemne kolory; czarny, grafitowy, granat ... pięknie podkreślają urodę dobrze zestawionych barw.

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...