sobota, 4 lipca 2020

Ponczo na drutach w paseczki

wzór i opis po polsku i rosyjsku


knit poncho pattern

Bardzo lubię paseczki, no lubię i już, szczególnie drobne, wąziutkie, bo można cudownie zaszaleć z kolorami, nie trzeba liczyć oczek jak w przypadku żakardu, a można osiągnąć wyjątkowe piękno. 
Pokazuje tu poncza paseczkowe w różnie dobieranych barwach, co jest podstawą urody tych otulaków. 
Takie ponczo trzeba dziać w dwóch etapach. 
Najpierw trzeba zrobić prostokątny plastron z otworem na głowę, a następnie nabrać oczka na okrągłe druty naokoło i od razu zacząć paseczkami, z tym że w połowie ramion wyrabiamy coś w rodzaju odwrotnego raglanu, gubiąc oczka, a nie dobierając, z przerwą na kilka oczek które przerabiamy w linii pionowej, i to samo na rogach prostokąta, ale tak jak w normalnym raglanie. 
Kiedy już zrobisz tyle paseczków ile trzeba, zakończ w czterech miejscach od dołu do wysokości  otworów na ręce i nabierz pozostałe oczka na zapasowe druty z obu stron kończąc ściągaczem, a poziomy dół przerób dalej ściągaczem na okrągło. 
Pozostaje już tylko nabranie oczek dekoltu i też zakończyć ściągaczem. 


knit poncho
knit poncho pattern
knit poncho




6 komentarzy:

Unknown pisze...

Cudne, ale nieosiągalne dla mnie nawet z opisem. Nie umiem dziergać, żałuję po bo ponczo mnie zachwyca 😍

Anonimowy pisze...

Twój blog jest kopalnią wiedzy i inspiracji,dzięki za tak wiele włożonej pracy,ponczo zrobię dla synowej. Pozdrawiam Ania

Gabriela Wolters pisze...

Ja już zrobiłam, ale jeszcze nie sfotografowałam :))) Pozdrawiam Aniu

Iwona Zaniewsla pisze...

Piękne poncza, marzę o takim od dawna, ale niestety dla mnie też nieosiągalne, nawet ze wzorem i dokładną instrukcją. Ale może znasz kogoś, u którego mógłby zaopatrzyć się św. Mikołaj i obdarować mnie takim wspaniałym prezentem na Święta?
Pozdrawiam
Iwona

Anonimowy pisze...

Moglabys mi pomoc z tym swetrem? Probuje go rozgryzc, mam opis po angielsku i ten po rosyjsku ale mam trudnosci z tlumaczenniem...Nie masz moze opisu po polsku?

Pozdrawiam

Elzbieta

Gabriela Wolters pisze...

Gdybym miała po polsku to bym zamieściła, a opis zamieściłam w poście.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...